Linn Sofie Antonia

Alla inlägg under januari 2012

Av Sofie sohlin - 6 januari 2012 01:18


hejsansvejsan! Inatt så sovde den bästaste här och vi åt muffins och klasskaka (mummms)oxå medans så kollade vi på:

Så j*vla bra filmer så det är sjukt!!! 


    


 Idag så kom pappas brors familj hit, vi fikade, spelade kort och skrattade :)

men nu ska jag lägga mig ner och se på 'Jag saknar dej' och sedan ska man ju se hockeyn såklart! VM-final Sverige-Ryssland!

 

     


Ps, I love you! /S <3

Av Sofie sohlin - 6 januari 2012 00:14

Sebastian: Are you an angel?

Jag: What?

Sebastian: Are you an angel?

Jag: No

Sebastian: Caus i heard that angels are the most beutiful creatours

Jag älskar dig gubben mer än nått annat! 

Av Sofie sohlin - 4 januari 2012 20:52


tjabbatjena halloy! ja? ni kanske ser att jag har haft lite tråkigt ;p eller jag har väntat på att älsklingen ska komm till mej efter sin match. Så jag passade på att testa en sminkningen :) va tycker ni? jag tycker det vart ganska snyggt :D kommerntera gärna!

     


Ps, I love you! /S <3

Av Sofie sohlin - 4 januari 2012 17:30


 


Världens bästa film kanske !? sjukt bra film asså!


här är ett BRA filmtips till alla er som undrar :D

Av Sofie sohlin - 4 januari 2012 15:32




Godmorgon! idag vaknade jag och var baksugen så jag gick ner och åt lite frukost och sen satt jag igång med bakningen :D

muffinsarna vart inte jätte fina men goda vart dom :)

 


Ingredienser:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör såhär :

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 20 st bakformar i papper på en plåt.

Smält smöret i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta smöret. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

Lägg en handduk över kladdkakemuffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.


 


Ingredienser:

  • 100 g smör eller margarin
  • 2 st ägg
  • 2.5 dl strösocker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 3 msk kakao
  • 2 dl vetemjöl

Gör så här :

Sätt på ugnen på 175°C.

Smält försiktigt smöret (eller margarinet) i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron. Det kan vara bra att dela smöret i mindre bitar innan så går det fortare. I mikron kan ca 400 W vara lämplig effekt för att det inte ska skvätta smör.

Låt sedan det smälta smöret stå framme och svalna.

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

Tillsätt vaniljsocker och kakao och vispa med lägsta hastigheten på elvispen.

Tillsätt mjölet. Tillsätt sist det smälta smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i en rund form som man kan smöra och bröa om man vill.

Grädda i 175°C i ca 20 minuter i mitten av ugnen. Om man vill ha en kladdigare kladdkaka så tar man kortare tid i ugnen.

När kladdkakan är färdiggräddad låter man den svalna och stå kallt tills den ska serveras.


Ps, I love you! /S ♥

Av Sofie sohlin - 3 januari 2012 23:18



Tror du att man kan vara förälskad i samma person förevigt?

-det tror jag!   

Av Sofie sohlin - 3 januari 2012 22:58


Tjenixen! idag vaknade jag och Sebastian kl 2 ( :o ) kollade på nån film sen gick vi ut och skulle göra en snögubbe men det var hrd snö så jag mulade Sebbe lite ;; hehe det var skoj! efter det så gick vi ut i gymmet och efter det for jag hem för han hade tråning :)

så nu sitter jag i min säng åh kollar på juno och käkar kladdkaka som jag bakade nyss! :D mumma!


Men jag antar att man kan säga att det är vinter nu ;s eller?

 


Ps, I love you! <3

Av Sofie sohlin - 2 januari 2012 19:45


Tjenis penis! nu ska jag visa dom få bilderna jag fick från nyår ;p hade sjukt kul! aja bilderna säger allt ;p

 

Jag, ett ego som jag är x)


 

William :D

 

ja? bilden säger allt :D jag, william och emma!

  

gosiga pojkar ;) wille william och oskar!


 

data nördar? ;p oskar och älsklingen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilket djur tror du att Sofie skulle vilja ha?
 Katt
 Hund
 Reptil
 Hamster
 Fiskar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min flicka!

Sminkningar


Ovido - Quiz & Flashcards